giicod forum

en del av giicod.pbwiki.com

Skip to content

Welcome
Welcome to <strong>giicod forum</strong>.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, <a href="/profile.php?mode=register">join our community today</a>!

Kursuppdragens dokumentation

Detaljer kring bedömning av studenternas insatser och kursens framtid.

Kursuppdragens dokumentation

by rgatarski on Tue Dec 18, 2007 10:25 am

Jag skall ju bedöma om studenterna genomfört sina tre obligatoriska och minst två frivilliga kursuppdrag. Som det står beskrivet i kursuppdraget wiki skall respektive student dokumentera sina kursuppdrag i en egen wiki. Lämpligtvist (För att underlätta bedömningen) bör den dokumentationen ha en struktur som följer kursuppdragens uppgifter. Det skall alltså vara lätt för mig att se att ni har gjort respektive uppdrag och moment.
I skrivande stund har Susanne hunnit längst, och jag delar här med mig av min bedömning av hennes insats hittills. OBServera att hon kan ha uppdaterat sina uppdrag sedan dess. Bedömningen är efter en mall som jag håller på att arbeta fram och ni kommer alla få uppdragen granskade efter den mallen.

Kursuppdragen
Richard Gatarskis sammanfattande bedömning av hur studenterna genomfört sina kursuppdrag. (senaste bedömningsdatum inom paranters)

Susanne (2007-12-17)
Blogg
Du startade tidigt och har aktivt både bloggat och reflekterat. Delarna i uppdraget är uppfyllda. Styrka att du i bloggen direkt visar vem du är och att du länkar upp till både kursen och kurskamrater. Dock är det knepigt att direkt se hur du kommenterat (man får leta själv, jämför med hur Karin redovisar på http://karendue.pbwiki.com/Blog) och på vilket sätt du uppfyllt pingfunktionaliteten.

Community
(har du iofs döpt till Facebook). Även här har du uppfyllt kraven och varit aktiv samt reflekterande.

Wiki
Återigen uppfyllda kurskrav. Imponerande att du redigerat SideBar. Möjligen lite svårt att förstå hur du bidraget till kurswikin. Dessutom oklart med SideBar ”giicod” och tom länk till ”wiki’ på din wikis hemsida. Lite förvirrat med att namn på sidorna, länktexter i wikins sidor och dito i SideBaren inte alltid rimmar med varandra.
Varför en sida i wikin som heter ”widget”? Kunde du inte bara skrivit några rader om det på wikins bloggsida och berättat om den widget du implementerade på din blogg?
Det är också lite knepigt att förstå vilka frivilliga kursuppdrag du valt att göra. Hittar sidorna copykurs och bloglines som inte är några kursuppdrag.
Förvånar mig också lite att du reflekterar i wikin på ett sätt som kanske skulle passat bättre i din blogg (ex. Sidan copykurs som kunde varit en kategori ”copykurs” i din blogg).

Övriga kursuppdrag
Ej genomförda
rgatarski
Site Admin

kursuppdrag - podcasting

by SusanneL on Tue Dec 18, 2007 11:35 am

Jag ska försöka mig på podcastingdelen för att göra något helt nytt.
Jag håller med om att det är lite rörigt med länkar hit och dit på min blogg och wiki men det var som jag sa på något av våra lektioner att det är svårt med att struktuera. Att jag skulle ha struktuerat innan jag startade wikin t ex. Nu har jag lärt mig det!
Jag återkommer
SusanneL

by rgatarski on Tue Dec 18, 2007 2:02 pm

Du plöjer ny mark. Nu kan dina kurskamrater bygga vidare på dina lärdomar. Kanon!
rgatarski
Site Admin

individens roll

by rgatarski on Thu Dec 20, 2007 12:02 pm

Observera att ni i wikin ochs skall dokumentera en personlig redovisning av kursmålets "utreda individens roll i sociala medier" (vilket står under "Examination" på wikisidan om kursuppdrag).
rgatarski
Site Admin

mera inspiration

by rgatarski on Wed Jan 02, 2008 4:01 pm

Jag har nu examinerat kursuppdragen från fem kursister. Du som ännu inte levererat, kika gärna på dom andras alster för att få inspiration till hur man kan lägga upp det. Även om jag inte tycker att någon hittills gjort en suverän dokumentationswiki, så finns det bra idéer att sno och utveckla. Följa länkarna på http://giicod.pbwiki.com/examination
rgatarski
Site Admin

Return to Examination och framtid